L’improvvisazione jazz in Giappone: ministoria (parte 2)

0
490
Terumasa Hino nel suo “Journey to the air” aveva raggiunto formalmente quella difficile sequenza da caos organizzato che fu la prerogativa del progetto immenso di Coltrane di “Ascension”, così come il sassofonista Kaoru Abe assieme al chitarrista Masayuki Takayanagi misero in piedi uno di quei duo tanto leggendari quanto dissonanti, avvicinando il free giapponese alle esperienze radicali europee e

Articolo precedenteL’improvvisazione jazz in Giappone: ministoria (parte 1)
Articolo successivoL’improvvisazione jazz in Giappone: ministoria (parte 3)
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.