La viola prima dell’esplorazione del timbro

0
402
Source Own work Author Frolzart, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license. No change was made
La viola ha subìto molte critiche nell’arco della sua storia specie quando doveva misurarsi con le orchestre, ma in verità ha seguito pedissequamente le evoluzioni storiche dei generi e delle scuole interessate, liberando fin da subito il suo potenziale; fondamentale al riguardo è stata la presenza di veri e propri virtuosi dello strumento che hanno suscitato l’interesse compositivo. I primi episodi (sia per

Articolo precedenteWoody Guthrie at 100
Articolo successivoGarth Knox e la sua viola a prova dei tempi
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.