Prodromi di una nuova civiltà musicale?: il caso di Claus-Steffen Mahnkopf

0
534
Leuphana University Lüneburg, Quelle Selbst fotografiert Urheber Gerrit Gutzeit, Creative-Commons-Lizenz „Namensnennung – Weitergabe unter gleichen Bedingungen 4.0 international“.
In un articolo di qualche tempo fa (1) si sottolineava come da qualche anno si faccia sempre più strada nell’àmbito della musica contemporanea di matrice classica le tesi di coloro che propugnano una “seconda modernità”: in realtà a questo presunto cambiamento non sono interessati solo compositori e musicisti ma, come già verificatosi nel passato, sembrano essere interessate anche le

Articolo precedenteEstamos Trio: People’s historia
Articolo successivoThea Musgrave: Chamber works for oboe
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.