Richard Pinhas e la sua Desolation Row

0
441
Merzbow + Richard Pinhas at La Maison Franaise / Embassy of France, Washington DC 24sept10. Day 7 of the 2010 DC Sonic Circuits festival. IntangibleArts, https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Molto spesso la storia che ci viene riportata è ignobile nel dire la verità e andrebbe riscritta: specie se essa è appannaggio di gruppi o movimenti silenziosi che combattono una rivoluzione che troppo frettolosamente viene archiviata e dimenticata. La storia si è distorta anche in relazione agli eventi che determinarono i gusti dei giovani ascoltatori di musica degli anni

Articolo precedenteUn’applicazione della computer music: la sonificazione
Articolo successivoGoat’s Notes: Wild Nature Executives
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.