Il post-moderno tra società e musica

0
577
Il post-modernismo nasce dalle definizioni di Jean-Francoise Lyotard nel 1979, filosofo francese che rigettò profondamente la modernità del novecento e nello specifico quella impostata da Schoenberg e Stravinsky nella musica. In verità, una volta individuata la condizione d’essere del post-modernismo, il raggio d’azione fu così ampio da ricomprendere non solo le arti, ma divenne espressione di un modo di intendere la società.
Come

Articolo precedentePeter Batchelor e gli inganni di Kaleidoscope
Articolo successivoNews that Stays News: Experimental Music and Recordings
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.