Galina Ustvolskaya

0
492
Source pre-1954 image, unknown author, public domain
Piuttosto defilata rispetto alla crema dei compositori russi post anni cinquanta, Galina Ustvolskaya fissò uno standard ben preciso scevro da molti insegnamenti illustri ricevuti. Pupilla di Shostakovich, Galina possedeva il fervore spirituale delle composizioni del suo maestro, ma la sua escatologica insistenza sulla scrittura camerale si fece subito notare per la sua originalità: nei duetti tra piano e violino o nelle

Articolo precedenteParlare “doppio” sull’improvvisazione: le virtù di Erika Dagnino tra saggi e nuovo cd
Articolo successivoForma è Articolazione / Suono-testura
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.