Proponendo una filosofia del ghiaccio: Terje Isungset

0
482
Source Own work Author Isungz, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.
Uno dei campi di ricerca più affascinanti e recenti del percussionismo musicale è quello di tipo archeologico: fare ricerche sulle sonorità naturali o di oggetti antichi frutto dell’azione umana, è un ulteriore mezzo di indagine per scoprire l’anima di chi ci ha preceduto; risponde un pò al principio “fammi sentire come suoni e ti dirò chi sei”. La new age music

Articolo precedenteLuce e natura nell’improvvisazione delle Spunk
Articolo successivoDerive della vocalità contemporanea: l’improvvisazione vocale di Jean Michel Van Schouwburg
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He studied music, he wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.