Qualche traiettoria in più su Ennio Morricone

0
778
Cancha General Ennio Morricone - Estadio, Bicentenario de la Florida,https://creativecommons.org/licenses/by/2.0/
Una delle opinioni più ricorrenti del pubblico che partecipa ad una rappresentazione cinematografica è quella di valorizzare il film attraverso la sua colonna sonora. Il giorno dopo la visione è molto probabile che lo spettatore acquisti il cd della colonna sonora oppure che la vada a sentire sui networks di musica, verificando uno strano principio che vive nella disgiunzione tra musica e immagini

Articolo precedenteAna Sokolovic: Folklore imaginaire
Articolo successivoDizu Plaatjies, xhosa e mpondo in Sud Africa
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.