Thomas Kessler: un riconoscimento post-moderno

0
470
L’arte dell’intrusione negli spazi seri e rigidamente formali di un’orchestra o di un ensemble sembra essere ritornata di moda negli angusti spazi del nuovo secolo, corredata di una diversa connotazione: gli episodi esilaranti e gli stimoli selezionati e irriverenti delle opere rock e soprattutto di Frank Zappa sono diventati oggetto di interesse dei compositori contemporanei, finalmente aperti alla realizzabilità di progetti basati sull’incontro

Articolo precedenteSainkho Namtchylak
Articolo successivoOscar Panyrosas 2015: alcuni segmenti nascosti della musica
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.