Una contraddizione recente del teatro contemporaneo

0
458
Spesso la difficoltà di ricordare nella musica un tema sociale o politico è conseguenza del carattere di denuncia che i contenuti musicali devono azzardare nel loro svolgimento: quando si inveisce per sollecitare l’attenzione, in prima istanza l’aspetto musicale ne può soffrire, salvo poi tornare prepotentemente in comprensione con l’approfondimento degli ascolti e dei suoi riflessi emotivi.
L’attualità indica

Articolo precedenteConditioned Freedom: Silvia Corda’s Traces & Gianni Mimmo’s Prossime Trascendenze
Articolo successivoTheo Bleckmann: qualcosa di più di un’elegia
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.