Lawrence English: una deduttiva ragione politica

0
444
Source https://www.flickr.com/photos/neate_photos/6982599341/ Author Greg Neate, Creative Commons Attribution 2.0 Generic license.
Lavorare sul drone significa preoccuparsi della fonte di provenienza dei suoni (strumentali o attinti da registrazioni di campo), nonché del suo arrangiamento; sono manovre essenziali per poter costruire un prodotto in maniera simbiotica e potersi agganciare a quello che oggi richiama una politica subdola dell’ascolto. Ciò che è diventato importante è un ascolto relazionale della musica, al fine di

Articolo precedenteGiorgio Gaslini: non solo jazz
Articolo successivoRenewing Modernism: The Music of Ross Feller
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.