Le nuove generazioni compositive italiane: Giovanni Santini

0
1354

C’è stato un momento storico nella musica in cui i compositori più illuminati cominciarono a posare l’orecchio sui suoni concreti, traendone spunto per dedicarci una teoria scritta. Non si trattava più di una generica manifestazione d’interesse, una sensazione utilizzabile per una composizione strumentale, ma di un’impalcatura ben precisa di suoni non tipizzati, sui quali si vollero fissare casistiche, morfologie sonore, criteri di ricezione

Articolo precedenteOsvaldo Coluccino: Interni
Articolo successivoAbout angles, modules and geometric shapes: a focus on Anna Webber
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.