L’apogeo dell’evento e dell’imperfezione: Giancarlo Schiaffini (parte seconda+intervista)

0
672
OLYMPUS DIGITAL CAMERA, pressbook Giancarlo Schiaffini

Progetti sugli ottoni

Nel 1975 Schiaffini aveva fondato il Gruppo Romano di Ottoni con un repertorio rinascimentale e nell’ambito delle attività della Italian Instabile Orchestra aveva ritagliato uno spazio per il Moers Brass Quintet, un posto idiosincrasico per flauto, corno francese, tuba e due tromboni (si ascolta in Und Dann Schluss nel cd di Italian Instabile Festival ’98), ma

Articolo precedenteL’apogeo dell’evento e dell’imperfezione: Giancarlo Schiaffini (parte prima)
Articolo successivoClara Iannotta: Moult
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.