Studies on Colour Field Modulation: Ulrich Mitzlaff & Carlos Santos

0
1466
Ulrich Mitzlaff & Carlos Santos @SMUP (2016), photo NUNO MARTINS

L’arte astratta costringe il fruitore di essa a fare uno sforzo di cognizione. Si tratta spesso di andare a vedere cosa c’è dietro un ipotetico muro di incomprensione che caratterizza l’opera e solo un’apertura della coscienza unita ad uno sviluppo delle competenze, può fornire il risultato. Un fulgido esempio di “trapasso” cognitivo può essere visto, per esempio, in

Articolo precedenteAI al servizio di una nuova disciplina compositiva
Articolo successivoMiki Sawada & Brendon Randall-Myers: A Kind of Mirror
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.