La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: pianoforte (seconda parte)

0
568
Zubin Kanga 07 from his website

Per concludere il tema del live electronics è doveroso menzionare gli esperimenti di Massimiliano Viel, compositore molto preso dalle tematiche di Stockhausen, che si distingue per la sua particolarità: in Costellazioni (una sorta di concerto che ha avuto versione anche per il pianoforte) c’è una forte impronta di casualità performativa dovuta al fatto che la partitura si

Articolo precedenteNotturni rivelatori: The Lenox Brothers
Articolo successivoAlessandro Perini: The Expanded Body
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.