Stefano Gervasoni sul tema ecologico

0
607
Strasbourg, April 2012 by Michel Nicolas (free of rights)

L’avvento di Murray Schafer nel mondo della composizione portò con sé i semi di una nuova condizione lavorativa sulle relazioni possibili tra ambiente acustico e scrittura. Con lui si cominciano ad inquadrare “spazi sonori” che sono meritevoli di essere ben osservati nelle loro dimensione storico-estetica e sono soprattutto meritevoli di “rispetto”: nell’osservazione delle onde del mare o del

Articolo precedentePunkt.Vrt.Plastik: Zurich Concert
Articolo successivoLo spazio delle possibilità in Frédéric Durieux
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.