L’orecchio e lo sguardo comunicano

0
442
Mark Rothko. Painter Denisova Olesya Alexandrovna, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license.

Il Novecento ha sollecitato nuovi campi d’azione anche per la musica. Guardiamo, per esempio, a quanto è successo nell’istituzione di rapporti tra la musica e le altre arti e soprattutto allo sviluppo del “pensiero” e dell'”immaginazione” come metodo di comprensione delle suddette relazioni, un approccio che ci consentirebbe di scattare una fotografia sul carattere del compositore del secolo

Articolo precedenteWith Dmitri Kourliandski and his string quartets
Articolo successivoSul riverbero si trova una felicità elettrica
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.