La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: fisarmonica

0
323
Accordionist Pascal Contet and double bassist Joëlle Léandre from France in concert at Club W71, Weikersheim 2019, photo Author Schorle, CCAA4 Intern. License

Prendere in considerazione la fisarmonica nel nuovo secolo significa anche rilevare un reale innalzamento dell’interesse dei compositori contemporanei nel fornire nuovo repertorio. Quanto alla composizione in solo con elettronica, per esempio, era stato fatto pochissimo fino all’anno 2000. Questa trascuratezza viene finalmente compresa e oggi possiamo annoverare un buon repertorio per lo strumento, quasi totalmente pensato per la

Articolo precedenteLa composizione improvvisata di Mirco Ballabene
Articolo successivoLa giovane improvvisazione libera in Austria
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.