La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: voce

0
390
jennifer walshe, is_it_cool_to_try_hard_now?, photo sito biennale venezia musica 2021

La voce non è uno strumento passivo o totalmente adeguabile alle nostra volontà al pari di uno strumento qualsiasi. Compositori e cantanti della musica contemporanea sanno benissimo che intorno ad un’emissione vocale c’è un mondo da discriminare, in sostanza un mondo interiore con cui fare i conti. Le manifestazioni più avanzate del canto e delle emissioni della voce sono determinate dal complesso introito che si deve digerire con

Articolo precedenteStefano Taglietti: il Concerto Triplo e una via per il sincretismo
Articolo successivoArchon – Works for violin, percussion and machine learning environment
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He studied music, he wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.