Dérive: Ernesto & Guilherme Rodrigues, João Madeira, Bruno Parrinha, Monsieur Trinité

0
303

Negli scritti di Jean-François Lyotard ve ne sono alcuni dedicati a Pierre Boulez e alla sua musica che mettono in evidenza come il filosofo francese abbia lottato a lungo dentro di sé per palesare una corretta definizione del carattere musicale e delle forme musicali usate dal compositore francese. Se inizialmente Lyotard non riusciva a definire concettualmente la musica di Boulez per via di una sfuggente comprensione delle sue

Articolo precedenteScott Johnson: “speech music” work
Articolo successivoLuca Quintavalle: Mousikē, The Art of Muses and the female harpsichord
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.