Indagini sulla funzione ritmico-sonora: Vasco Trilla

0
615
frame Gamelan snare by Vasco Trilla, kind permission

Sperimentare nell’arte è solitamente un processo che implica la non conoscenza dei risultati a priori. Si tentano esperimenti per vedere cosa succede e conseguentemente “capire”. La definizione dei risultati può tendere da una parte all’esazione di effettistica, dall’altra può consistere in un messaggio significativo che induce ad una riflessione: il primo risultato è evidente mentre il secondo è indotto; in entrambi i casi, però, gli esperimenti, una volta

Articolo precedenteMagnus Granberg: Evening Star, Vesper Bell
Articolo successivoWDR Sinfonieorchester Köln: dai concerti del Musik Der Zeit
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.