Natasha Barrett: Reconfiguring the Landscape

0
246
3

Nel giudizio di valutazione di un lavoro appartenente alle categorie del field recordings, dell’acusmatica o dei cosiddetti soundscapes costruiti con l’elettronica è necessario allargare la nostra considerazione a molti più elementi, ancor di più che nei casi normali. Dietro queste attività c’è una dose “oscura” di formazione e di esperienze dirette, nonché un’estetica che guida ai mezzi utilizzati e alle eventuali trasferte verso posti reconditi, ma

Articolo precedenteZeno Baldi e il Duo Dubois: TRI
Articolo successivoMarina Dzukljev & Noid: Continents
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.