Toy piano: una prospettiva musicale recente

0
1274
Kawai Toy Grand Piano (grain of wood), photo Author Yoshihiro HIRANO, Creative Commons Attribution 2.0 Generic license

Non è certamente difficile capire perché la composizione abbia trascurato il toy piano per circa settant’anni, relegandolo a strumento per la comprensione dei bambini o come piacevole surrogato del pianoforte classico: nonostante non mancassero le trascrizioni, erano evidenti i problemi che si ponevano di fronte ad un mondo musicale che aveva in mente molte altre cose. Il toy piano aveva delle profonde limitazioni

Articolo precedenteTra scratching, riorganizzazioni e correlazioni: la musica di eRikm
Articolo successivoReflections on McCoy Tyner’s music
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.