Un disegno percussivo tra voci angeliche e spirali del pessimismo: Pedro Melo Alves’ septet

0
740

Che la scena improvvisativa portoghese avesse cominciato a macinare talenti e a diventare una realtà in Europa intorno al 2010, era circostanza che avevo evidenziato già in un articolo dell’epoca (vedi qui). Negli ultimi anni la stampa portoghese sta giustamente sottolineando le velleità artistiche di un vivaio di giovani musicisti locali e di luoghi di interesse musicale

Articolo precedenteLezioni sull’indifferenza della natura: l’ottetto di Kaja Draksler
Articolo successivoLines and spaces: Naomi Pinnock
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.