La composizione per strumento in solo ed elettronica nel ventunesimo secolo: contrabbasso

0
664
photo screenshot Joakim Lissmyr plays Alessandro Perini's Perturbance. Upload on youtube channel by Alessandro Perini.

Il cambio di secolo è un momento speciale e forse controverso per il contrabbasso. In una rappresentativa raccolta discografica di pezzi per contrabbasso ed elettronica di Jean-Pierre Robert, il contrabbassista francese fa riferimento al suo strumento come un “umano” in grado di mostrare molteplici voci estetiche, dopo che si era compiuto un processo di liberazione dalle usuali tecniche

Articolo precedenteDiscovering Salim Javaid
Articolo successivoOggetti, preparazioni, textures: l’arte sonora di Sophie Agnel
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.