La Grecia contemporanea dopo Xenakis

0
347
Marianthi Papalexandri- Alexandri und Pe Lang, no2- speaking of membranes Museum Art.Plus Donauechingen - photo by Heinz Bunse, creativecommons.org/licenses/by-sa/2.0/

E’ probabile che in Grecia non si siano accorti che, al momento della scomparsa di Iannis Xenakis (4 febbraio 2001), era già in procinto di germogliare una nuova e pregevole generazione di compositori. Le ragioni di questa mia affermazione sono differenziate e fanno massa tra loro:
1) l’immenso lascito teorico ed innovativo del compositore/architetto naturalizzato francese trovò alla sua morte un bel pò di scopertura in Grecia, con poche

Articolo precedenteMethods for exploring the sonic matter: in conversation with Lei Liang
Articolo successivoLa composizione modulare di Giuseppe Giuliano
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.