Andrea Monarda suona i Doze Valsas di Francisco Mignone

0
25

Nell’ambito della produzione musicale per chitarra classica un compositore che sta avendo una forte rivalutazione è Francisco Paulo Mignone (1897-1986). Il direttore d’orchestra Mário Tavares vantava Mignone come uno dei più grandi creatori ed insegnanti dopo Villa-Lobos in Brasile:
“…he was always ahead of events, doing research and innovating. And, most of all, he was very concerned with the question of Brazilian music…” (Tavares, O Globo, 20 febbraio 1986).

I cultori della materia avranno certamente notato come la riscoperta di Mignone passa attraverso più canali stilistici, dal momento che il compositore brasiliano ha percorso sentieri eclettici: sebbene la sua musica si sia impostata nei rapporti tra classicismo e musica popolare brasiliana, è difficile non ammettere la presenza di

Articolo precedenteAlexandra Grimal / Giovanni Di Domenico – Shakkei
Articolo successivoDraumr – Excursions
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He studied music, he wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.