Atti di compatibilità compositiva tra Far East ed Occidente: Chou Wen-Chung

0
491
Se bisogna cercare qualcuno che per primo ha spianato il terreno dei rapporti musicali moderni tra l’Oriente e l’Occidente, costui lo si può certamente trovare nella persona di Chou Wen-Chung (1923); Wen-Chung è stato vicinissimo ad Edgar Varese nell’interpretazione di una teoria consapevolmente orientata sul timbro, ma la sua vicinanza al sistema americano è stato

Articolo precedenteLeguizamòn, Màrquez e le danze argentine
Articolo successivoHeinz Holliger alle prese con rinnovate configurazioni di Machaut
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.