Rivalutiamo il gruppo dei Six?

0
542
Agli albori di questo blog vi presentai una mini guida in chiave storica su concerto e sonata per pianoforte (1) (corredata di raccomandazioni d’ascolto) in cui prendevo in considerazione, con un’accezione ampia e personale, anche il periodo “romantico”, espandendolo, in maniera contraria alla dottrina musicale, fino agli ultimi postumi del classicismo (il neoclassicismo di metà novecento): in sostanza non si trattava di un

Articolo precedenteVinny Golia & Urs Leimgruber: Empiricism in the west
Articolo successivoIngrid Laubrock & Tom Rainey: And other desert towns
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.