Clemens Gadenstatter: Portrait

0
472
Source Own work Author AktionFreieKunst, Creative Commons Attribution-Share Alike 4.0 International license. No change was made
La lezione di Lachenmann circa la validità delle decontestualizzazioni musicali è una delle prospettive che più colpisce i compositori moderni: alcuni di loro, come l’allievo Clemens Gadenstatter, hanno correttamente recepito che in fine dei conti il vero protagonista dei nostri ricordi musicali è il suono e il modo con cui esso viene recepito e si stabilizza nel nostro cervello. Gadenstatter, in particolare, ha

Articolo precedenteUno strano rimando del tempo nella sinfonia inglese
Articolo successivoOrizzonti jazz a Berlino: alcune novità dell’Aut Records
Music writer, independent researcher and founder of the magazine 'Percorsi Musicali'. He wrote hundreads of essays and reviews of cds and books (over 2000 articles) and his work is widely appreciated in Italy and abroad via quotations, texts' translations, biographies, liner notes for prestigious composers, musicians and labels. He provides a modern conception of musical listening, which meditates on history, on the aesthetic seductions of sounds, on interdisciplinary relationships with other arts and cognitive sciences. He is also a graduate in Economics.