Un simposio per il contrabbasso: le basi di una nuova era (parte seconda)

  Alisei & Stefano Scodanibbio’s Poetics of the Double Bass 1 In a recent piece I suggested that the contemporary equivalent or near-equivalent of the old Common Practice of functional harmony just might be found in the...

Un simposio per il contrabbasso: le basi di una nuova era (parte prima)

Introduzione Nell'area delle sfide e delle interposizioni di genere musicale, il contrabbasso può vantare una nuova storia: gli attuali orientamenti permettono di acclarare una certa effervescenza su quanto si produce nelle rinnovate visuali di compositori...

a conversation with cristiano bocci

  It’s been said that music is really just applied mathematics. For Cristiano Bocci, an instrumentalist/composer/sound artist from Follonica, Italy, that statement is true in ways that go beyond the obvious. For in addition to...

The Nabatov String Trio & Z-Country Paradise

Within various streams of contemporary music the notion of genre seems to be something that exists in a state of suspension between persistence and nothingness--as an inheritance to be confounded or a perverse ideal...

Louis-Michel Marion

  When handled as a generator of sound, as French bassist Louis-Michel Marion does, the double bass reveals itself to be the versatile container of sonic multitudes that it is. That this is so is...

Notizie

Il Music Unlimited festival a Wels

Prende il via domani uno dei principali e storici festival europei di improvvisazione. A Wels, città austriaca situata nella zona bavarese del paese, per...