Michelle Lou: Near Distant
In una delle tante connessioni al tempo che caratterizzarono il temperamento filosofico e musicale di Morton Feldman ve n'è una che ha avuto modo di dimostrarsi profetica. Feldman si accorse che ogni categorizzazione del...
Juliet Fraser: What of Words and What of Song
Sono tanti gli interpreti che nel corso della loro carriera si sono sentiti attratti dalla musica contemporanea poiché hanno trovato in essa una particolare forma di libertà. Questo non solo per l'ampia gamma di...
In the realm of trombones
Three album reviews about the trombone:
1) Dan Blacksberg - The Psychic/Body Sound System (Relative Pitch, 2024)
2) RAGE Trombones - Breaking Ships (Tripticks Tapes, 2024)
3) Sliders - Sliders (Hora, 2024)
American trombonist-eductor Dan Blacksberg is a...
Bonanza of Doom
Here in the third decade of the 21st century, it almost seems irrelevant to think in terms of genre. Certainly a good number of musicians working in the more exploratory areas of their fields...
Camila Nebbia: two new works
Prolific Argentinian, Berlin-based tenor sax player, visual artist and concert series curator Camila Nebbia seems - or sounds - as if she is everywhere, globe-trotting and constantly recording and initiating free improvised meetings with...
Massimo De Mattia Suonomadre: Domicide
Domicide – literally, the killing or striking down of a house – is the title of the new album by Massimo De Mattia and Suonomadre. It’s a word that has been coming up with...
Foussat/Lazro -Trente-Cinq Minutes & Vingt-Trois Seconds +Agnel/Kristoff K. Roll/Lazro -Quartet un peu Tendre-
French sax master Daunik Lazro was born in 1945 and throughout his rich and diverse career has become one of the greatest European free improvisers who always challenges himself, even when he plays with...
Mattie Barbier – paper blown between the spaces in my ribs
“Like plants, immobile but always growing,
my music is never stable.
It is ever changing”.
Nel corso degli ultimi mesi, l’etichetta statunitense Dinzu Artefacts ha pubblicato alcune gemme che meritano la nostra attenzione. Rispetto all’eterogeneità che ha...
Giacomo Manzoni: su Beckett & Dickinson
La musica contemporanea dell'immediato dopoguerra ha aiutato a comprendere meglio la forza di un testo. Fino a quel momento si era sempre pensato che il testo in musica fosse solo un veicolo delle emozioni...
Marina Džukljev con Michael Thieke e con Ilia Belorukov
Marina Džukljev con Michael Thieke (Motionless Pool; scatterArchive) e Ilia Belorukov (Everything Changes, Nothing Disappears; Acheulian Handaxe)
Non capita tutti i mesi di avere l’occasione di recensire due pubblicazioni per due distinte etichette che comprendono...